نوشته شده توسط : الهام عبدی

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با تمام نکات مربوط به اپیلاسیون آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند آموزش رنگ مو از مبتدی تا پیشرفته، دوره کاشت مژه، دوره کراتین مو  و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

اقدامات لازم قبل از اپیلاسیون بدن

همان طور که گفته شد، در این روش از مواد چسبناکی مانند موم برای کندن مو های زائد استفاده می شود. از این روش علاوه بر از بین بردن موهای زائد بدن، برای وکس صورت نیز استفاده می شود. اپیلاسیون ممکن است باعث تحریک پوست شود زیرا کندن موها به صورت یکجا پوست را قرمز و تحریک می کند. در نتیجه برای انجام دادن اپیلاسیون در خانه باید طرز استفاده از موم را بدانید و به نکات مختلفی توجه کنید. نکات مهم و مفید قبل از انجام اپیلاسیون شامل موارد زیر می باشد:

۱. تست حساسیت را انجام دهید

اولین نکته مهم قبل از انجام اپیلاسیون بدن تست حساسیت می باشد. قبل از این که برای اپیلاسیون اقدام کنید مقداری از موم را روی قسمت کوچکی از پوست امتحان کنید. در صورتی که آلرژی نداشتید می توانید از آن استفاده کنید.

 

۲. پوست خود را لایه برداری کنید

لایه برداری و پاکسازی پوست قبل از اپیلاسیون باعث می شود موهای زیر پوستی خارج شده و سلول های مرده پوست از سطح پوست جدا شوند. در نتیجه، اپیلاسیون باعث تحریک و قرمزی پوست نمی شود. برای لایه برداری پوست می توان از لیف حمام یا سفید آب استفاده کرد. دقت کنید که زمان لایه برداری باید ۲۴ تا ۴۸ ساعت قبل از انجام اپیلاسیون انجام شود.

۳. از مرطوب کننده استفاده کنید

سومین نکته قبل از انجام اپیلاسیون بدن، مرطوب کردن پوست ناحبه مورد نظر می باشد. در حقیقت، بعد از لایه برداری پوست خشک می شود و اپیلاسیون پوست های خشک نیز دردناک خواهد بود. بنابراین لازم است برای مرطوب کردن پوست خود از کرم های مرطوب کننده استفاده کنید. همچنین، مرطوب کردن پوست قبل از اپیلاسیون و بعد از لایه برداری مانع از قرمز شدن پوست بعد از اپیلاسیون می شود.

۴. دوش آب گرم بگیرید

در روز انجام اپیلاسیون دوش آب گرم بگیرید تا فولیکول ها باز شده و موهای زائد راحت تر و با درد کمتری از بین بروند.

۵. روی زخم ها را بپوشانید

در صورتی که محل مورد نظر دارای خال گوشتی بوده و یا زخم شده باشد، بهتر است با چسب و یا هر چیز دیگری پوشانده شود.

 

توصیه های مراقبتی بعد از اپیلاسیون بدن

۱. روز اول بعد از اپیلاسیون

به مدت ۲۴ ساعت بعد از اپیلاسیون، نکات زیر را رعایت کنید:

  • ناحیه اپیلاسیون شده را لمس نکنید و خراش ندهید.
  • ناحیه اپیلاسیون شده را لایه برداری نکنید.
  • پیشنهاد ما این است که دوش آب سرد بگیرید.
  • از عرق کردن یا ایجاد سایش و اصطکاک در محل مورد نظر جلوگیری کنید.
  • به سونا و آب گرم نروید.
  • از رفتن به باشگاه و استخر خودداری کنید.
  • از آفتاب گرفتن و هرگونه قرار گرفتن در معرض اشعه ماوراء بنفش بپرهیزید. عرق می تواند فولیکول های باز را آلوده کند و گرما می تواند ناحیه اپیلاسیون شده را تحریک کند.
  • از محصولات آرایشی و بهداشتی مانند دئودورانت، لوسیون، صابون، پودر، عطر، محصولات برنزه کننده و غیره در محل مورد نظر خودداری کنید.
  • لباس تنگ و بسته که ممکن است باعث اصطکاک در ناحیه شود، نپوشید.

۲. روز ۳ تا ۱۰ بعد از اپیلاسیون

بعد از ۲۴ ساعت که از اپیلاسیون بگذرد، پوست به روی فولیکول ها بسته می شود. در این حالت ممکن است موهای جدید به دام بیفتند و موهای زیرپوستی تشکیل شود. برای جلوگیری از این اتفاق باید:

۱. پوست خود را لایه برداری کنید

توصیه می‌شود هفته ای ۲ تا ۳ بار با استفاده از اسکراب بدن، پوست خود را لایه برداری کنید. این کار را ۲ تا ۳ روز پس از اپیلاسیون شروع کنید. همچنین، ضروری است که لایه برداری را بین روزهای ۳ تا ۱۰ بعد از اپیلاسیون انجام دهید. به خاطر داشته باشید که لایه برداری بیش از حد می تواند به پوست آسیب برساند.

۲. از مرطوب کننده استفاده کنید

بعد از لایه برداری از یک مرطوب کننده غنی و مغذی استفاده کنید. این کار از ایجاد موهای زیرپوستی جلوگیری کرده و بنابراین اپیلاسیون بعدی شما راحت تر و با درد کمتر خواهد بود.

راه های رفع قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون بدن

قرمز شدن پوست بدن و یا پوست قسمتی از بدن که مو های آن توسط روش اپیلاسیون از بین رفته اند می باشد. پماد های مختلف و همچنین راه کار های متنوعی جهت درمان این مشکل وجود دارد که در اینجا قصد داریم به آن ها بپردازیم. راهکار های موثر در درمان قرمزی بعد از اپیلاسیون وجود دارد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

۱. کمپرس آب سرد

در حقیقت برای درمان این مشکل می توان مقداری یخ، شیر و آب را با هم ترکیب کرد، سپس پارچه آغشته به این ترکیب را روی پوست قرار دهید.

۲. خیار سرد

خیار را در یخچال و یا فریزر قرار دهید، سپس حلقه های خیار را برای مدتی روی پوست خود بگذارید تا التهاب آن فروکش کند و آرام شود.

۳. ماسک جوی دوسر

جوی دو سر آسیاب شده را می توان به مقداری آب و یا ماست ترکیب کرد و آن را روی پوست قرار داد. این ماسک به کاهش التهاب و قرمزی پوست کمک بسیاری می کند.

اپیلاسیون بدن و پوست های حساس

پوست حساس به پوستی می‌گورند که نسبت به هر چیزی واکنش نشان می دهد. در حقیقت اگر پوست شما حساس باشد، ممکن است بعد از اپیلاسیون قرم شود، جوش بزند یا دچار مشکلات دیگری شود. در نتیجه چنین افرادی باید از موم های کاملا گیاهی استفاده کنند. این نوع موم ها را هم می توانید به صورت آماده خریداری کنید و هم می توانید خودتان در منزل آن را تهیه کنید.

 

منبع: rosesorkh



:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 آبان 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام عبدی

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با  تمام نکات مربوط به سامبره مو آشنا می کند.

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند کلاس شینیون عروس، آموزش میکروپیگمنتیشن، دوره پاکسازی پوست صورت و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه ها به سایت deterland.com مراجعه کنید.

 

سامبره مو چیست؟

سامبره در واقع یک نسخه ظریف تر و ملایم تر از آمبره است. رنگ ریشه در این روش دست نخورده باقی می ماند و رنگ کمی روشن تر از رنگ پایه به نوک موها اضافه می شود. روند روشن شدن مو در این روش بسیار ملایم است و یک ظرافت بسیار زیبا و دلنشینی به موها می بخشد. این روش به ویژه برای موهای کم حجم و نازک بسیار مناسب است و باعث می شود ضخیم تر و پرپشت تر به نظر برسند.

همچنین، از آنجایی که رنگ مو در این روش رنگ نمی شود، رشد کردن مو ظاهر موهای شما را حراب نمی کند. بلکه آن را زیباتر می کند و نگهداری از آن نیز راحت تر است. زیرا نیازی به ریشه گیری مداوم نخواهید داشت.

تفاوت سامبره، آمبره، و بالیاژ در چیست؟

در تکنیک رنگ آمبره، تفاوت رنگ ریشه و رنگ ساقه مو زیاد است. در واقع در این روش هرچه اختلاف بین این دو رنگ بیشتر باشد، نتیجه کار زیباتر خواهد بود. بنابراین، برای آمبره کردن مو از رنگی با سایه ۳ تا ۴ درجه روشن تر از رنگ ریشه استفاده می کنند.

سامبره کاملا برعکس آمبره است. به این معنی که رنگ روشن نهایتا باید ۱ تا ۲ درجه روشن تر از رنگ ریشه باشد و این تفاوت رنگی به مرور و در یک شیب ملایم ایجاد می شود.

و اما تفاوت سامبره و بالیاژ در چیست؟‌ در تکنیک بالیاژ، شما در هر قست از ساقه مو که می خواهید روشن تر شده و حالت درخشش خورشید به خود بگیرد، رنگ روشن را اعمال می کنید. رنگ روشن معمولا با فاصله از ریشه و در سطح مو قرار داده شده و تا انتها ادامه می یابد. اما در روش سامبره، بیشترین اختلاف رنگ در انتهای مو مشاهده می شود.

سامبره مو برای چه کسانی مناسب است؟

همانطور که گفتیم، در این روش رنگ مو باید تغییر رنگ در یک شیب ملایم ایجاد شود. بنابراین، هرچه موهای شما بلندتر باشد، این تکنیک برای شما مناسب تر خواهد بود. اگر موهای کوتاهی دارید بهتر از روش های دیگر مانند آمبره استفاده کنید.

سامبره کردن مو چگونه انجام می شود؟

 

۱. با بی رنگ کردن مو شروع کنید

بی رنگ کردن مو می تواند با روش های مختلفی مانند پودر دکلره مو، کرم روشن کننده و … انجام شود. با توجه به درجه روشنی رنگ مورد نظر و جنس موهای مشتری، روش مناسب برای بی رنگ کردن موها را انتخاب کنید. پس از اعمال دکلره، موها را با شامپو بشویید و خشک کنید تا برای استفاده از تونر آماده شود.

۲. ریشه مورا رنگ کنید

بسیاری از مشتریان ترجیح می دهند رنگ طبیعی موهای خود را حفظ کنند. اما برخی دیگر، به ویژه خانم هایی که می خواهند موهای سفید خود را بپوشانند، دوست دارند ریشه موهای خود را رنگ کنند. برای این مشتریان، دومین قدم انتخاب رنگ پایه مو و رنگ کردن ریشه است.

۳. سایه میانی را ایجاد کنید

اکنون باید سایه میانی موها را ایجاد کنید. این قسمت باید کمی روشن تر از رنگ زمینه و تیره تر از رنگ نوک موها باشد. رنگ را از میانه مو به سمت انتها روی مو بمالید، اما انتهای مو را رنگ نکنید. اگر رنگ به انتهای مو خورد، آن را پاک کنید.

۴. انتهای ساقه مو را رنگ کنید

در نهایت، روشن ترین سایه مورد نظر خود را به تمام انتهای مو بزنید. این رنگ باید ۲ درجه روشن تر از رنگ ریشه و فقط کمی روشن تر از سایه میانی باشد.

۵. موهایتان را بشویید

پس از اینکه مدت زمان لازم را مکث کردید، موهایتان را بشویید و با سشوار خشک کنید. براشینگ مو می توانید جلوه رنگ موهای جدید شما را بسیار بیشتر کند. برای مراقبت از مو و حفظ لطافت و درخشش آن، بهتر است بعد از شستشوی موهایتان از کاندیشنر مو و ماسک مو استفاده کنید.

رنگ موهای محبوب برای سامبره

  • قهوه‌ای چرک و بلوند: چند خط بلوند روی موهای قهوه‌ای چرک طبیعی شما می‌تواند روح جدیدی به آن ببخشد. این رنگ فقط جلوه موها را بیشتر می کند.
  • قهوه ای روشن و بلوند طلایی: برای دادن روح و ظاهر جدید به موهای قهوه ای روشن خود، تنها چیزی که نیاز دارید کمی بلوند طلایی روی آن است. این کار ظاهر بسیار شگفت انگیزی را برای موهای شما به ارمغان می آورد.
  • مشکی و طلایی: معمولا مشکی در ترکیب با هر رنگی زیباست. اما همراه کردن آن با رنگ طلایی ظاهری بسیار شیک و خیره کننده به موهای شما می دهد. پس اگر موهای مشکی دارید، این ترکیب را از دست ندهید.
  • سامبره قهوه ای برای موهای تیره: اگر رنگ موهای شما تیره است و می خواهید یک تغییر ملایم در رنگ موهای خود ایجاد کنید، سامبره قهوه ای ایده بسیار خوبی است. این مدل رنگ مو کاملا دخترانه است و چهره شما را جوان تر نشان خواهد داد.
  • کاراملی: برخی از ته رنگ های کاراملی در موهای مجعد قهوه ای درخشان عالی به نظر می رسند. این رنگ لطیف با طور کامل ظاهر شما را تغییر می دهد و یک حالت ملایم و زیبا در شما ایجاد می کند.
  • طلایی روی موهای بلوند: این ترکیب خاص کاملا مناسب مهمانی است. آن را با یک لباس مشکی کوتاه ست کنید و از ظاهر جدید و متفاوت خود لذت ببرید.
  • بلوند جلوی مو: با این روش می توانید چهره خود را روشن کنید. زیرا این رنگ در جلوی موها روشن است و به تدریج به سمت پشت تیره می شود. این روش به چهره شما جلوه بیشتری می دهد و موها پرپشت تر به نظر می رسند.
  • سامبره پلاتینی: در نگاه اول، این رنگ ممکن است با رنگ استاندارد قهوه ای و طلایی اشتباه گرفته شود، اما وقتی با دقت به نوک آن نگاه می کنید، انتهای پلاتین درخشان را می بینید.
  • نقره‌ای روی موهای بلوند: روزهایی که فقط افراد مسن‌تر موهای نقره‌ای بلوند داشتند، گذشته است. اکنون دختران جسور می توانند این رنگ موی تیره را انتخاب کنند و بسیار جذاب و روی مد به نظر برسند.
  • عسلی: زنان آسیایی می توانند این رنگ موی تیره را روی موهای قهوه ای تیره خود امتحان کنند. فرهای ریز یا موج های ملایم روی رنگ موی عسلی می تواند جلوه موی شما را بهتر کند.

منبع: deterland

 


:: بازدید از این مطلب : 126
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 11 آبان 1401 | نظرات ()