نوشته شده توسط : الهام عبدی

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری رز سرخ، بهترین آموزشگاه آرایشگری زنانه در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با بهترین صابون برای جوش صورت آشنا می کند.

 

آموزشگاه آرایشگری رز سرخ با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند آموزش شینیون عروس، آموزش کاشت ژل، آموزش گریم کودک و .... هنرجو می پذیردبرای اطلاعات بیشتر به سایت rosesorkh.com مراجعه کنید.

جوش‌ها یکی از معضل‌های مهم پوستی هستند و به دلیل‌های مختلفی در بدن و صورت به وجود می‌آیند. برای کاهش و کنترل جوش‌های پوستی راه‌حل‌های مختلفی وجود دارد مانند، روش‌های خانگی برای از بین بردن جوش گرمی، ماسک زردچوبه و … در این بین بسیاری از شرکت‌‌های تولید کننده محصولات مراقبت پوستی، صابون‌هایی تولید می‌کنند که برای از بین بردن جوش‌های صورت بسیار مناسب هستند.

جوش صورت چیست؟

 

جوش صورت یک بیماری پوستی است که معمولاً روی صورت، کمر و سینه‌ها به وجود می‌آید. آکنه زمانی اتفاق می‌افتد که غدد تولید کننده چربی در کنار فولیکول‌های مو ماده روغنی زیادی به نام سبوم تولید می‌کنند. این سبوم اضافی باعث رشد باکتری می‌شود و فولیکول مو را ملتهب و چرکی می‌کند.

از دلایل دیگر به وجود آمدن جوش، تغییر در سطوح هورمون‌ها است و بین افرادی که در دوران بلوغ و بارداری هستند این عارضه‌ی پوستی شایع‌تر است. برای از بین بردن لکه‌های صورت و جوش‌های پوستی، پاکسازی پوست با دستگاه و اسید تراپی راه حل متفاوتی به شمار می‌روند. این روش‌ها علاوه بر اینکه جوش‌های سرسیاه و زیر پوستی را از بین می‌برد به جوانسازی و سلامت پوست هم کمک می‌کند.

چه نوع صابونی برای درمان آکنه مناسب است؟

 

محصولات متنوع با نسخه و بدون نسخه وجود دارند که برای کاهش آکنه و لکه‌هایی که به این خاطر به وجود می‌آید مناسب هستند. نتیجه یک مقاله معتبر در سال ۲۰۱۹ نشان داد که صابون‌ها معمولاً سطح PH بالایی دارند و باعث تحریک پوست می‌شوند. فردی ممکن است محصولات پاک کننده بدون صابون با PH حدود ۵.۵ را انتخاب کند اما مشابه PH پوست باشد و در فرآیند درمان آکنه تأثیری نگذارد.

متخصصان پوست در بعضی مواقع برای افرادی که روی پوستشان آکنه خفیفی دارند محصولات مراقبت پوستی ضد باکتریایی را توصیه می‌کنند. با این حال این محصولات برای برخی از پوست‌ها، مانند پوست‌های حساس آسیب زا هستند. برای استفاده از روش‌های جایگزین طلا تراپی است که یکی از جدیدترین تکنیک‌ها برای کاهش جوش‌های سر سیاه و لکه‌های پوستی می‌باشد.

چگونه بهترین صابون برای درمان جوش‌های صورت را انتخاب کنیم؟

 

مواردی که به شما برای خرید بهترین صابون کمک می‌کنند و بهتر است هنگام خرید به آن‌ها دقت کنید عبارتند از:

ترکیبات تشکیل دهنده صابون

هنگام خرید برچسب محصول را بررسی کنید تا از مواد تشکیل دهنده آن‌ها برای درمان جوش صورت مطمئن شوید. موارد زیر از رایج‌‌ترین ترکیبات مورد استفاده در صابون‌های ضد جوش هستند.

۱- اسید سالیسیلیک

۲- رتینوئیدها

۳- بنزوئیل پراکسید

نوع پوست

همانطور که می‌دانید انواع مختلفی از پوست‌، مانند چرب، خشک، معمولی و … وجود دارد وترکیبات بعضی از صابون‌ها تنها مناسب یک نوع از پوست می‌باشند. بنابراین حتماً صابونی را تهیه کنید که مناسب پوستتان باشد.

آلرژی

ممکن است برخی از صابون‌های ضد جوش باعث تحریک پوست شوند، بنابراین اگر پوستتان حساس است محصولات مراقبت پوستی بدون عطر را استفاده کنید.

معرفی بهترین صابون‌ برای جوش صورت

 

۱- صابون DermaHarmony

 

ماده اصلی این صابون گوگرد رسوبی و اسید سالیسیک است. از صابون DermaHarmony می‌توانید برای کاهش جوش‌های صورت و یا به عنوان یک شامپوی جامد برای از بین بردن شوره‌های سرتان استفاده کنید. این صابون دارای یک حذف کننده بوی طبیعی، مشتق شده از سویا است که بوی گوگرد را کاهش می‌دهد.

شما می‌توانید هر روز از این صابون استفاده کنید، البته سعی کنید که صابون بیشتر از ۹۰ ثانیه روی پوستتان در تماس نباشد. احتمال اینکه با استفاده از این صابون پوستتان دچار خشکی شود زیاد است، بنابراین بهتر است قبل استفاده از این محصول،‌ در قسمتی از بدن خود این صابون را تست کنید.

۲- صابون تمیز کننده Cetaphil

 ماده اصلی تشکیل دهنده Cetaphil گلیسیرین است. دارای پاک کننده بدون صابون و حاوی سورفکتانت‌های طبیعی می‌باشد. این محصول بدون از بین بردن روغن‌های طبیعی و نرم کننده‌های آن، پوست صورت را تمیز می‌کند. به همین خاطر یک صابون ایده آل برای پوست‌های خشک و حساس محسوب می‌شود. با استفاده از این محصول تنها پس از ۲۰ ثانیه باکتری‌ها و آلودگی‌های پوستی از بین می‌روند.

۳- صابون Beessential Tea

 مواد اصلی تشکیل دهنده صابون Beessential Tea روغن درخت چای، موم زنبور عسل، روغن نارگیل و … است. قرمزی و التهاب پوست را کاهش می‌دهد و برای افراد بزرگسال و کودکان مناسب است. این محصول آرایشی تست حیوانی ندارد و بدون پارابن،‌ پلی اتیلن گلیکول،‌ سدیم لوریل سولفات، گلوتل و الکل است.

۴- صابون ضد باکتری Joesoef

 صابون ضد آکنه Joesoef با گوگرد طبیعی آتشفشانی فرموله شده است و دارای خواص ضد باکتری، ضد قارچ و ضد عفونی کننده است. از این محصول می‌توانید به جای محصولات اسید سالیسیلیک یا بنزوئیل پراکسید استفاده کنید.

 

سخن پایانی

 

هنگام خرید صابون به نوشته‌های جعبه توجه کنید تا از محصول مناسب پوست صورتتان استفاده کنید. برای استفاده از صابون، بهتر است صابون را به آرامی به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه روی پوست خود بمالید، سپس صورت خود را بشویید و با حوله مناسب پوستتان را خشک کنید.

منبع: rosesorkh

 



:: بازدید از این مطلب : 121
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام عبدی

در این مطلب با آموزشگاه آرایشگری دترلند، بهترین آموزشگاه آرایشگری در تهران همراه باشید. راهنمایی های زیر شما را با روش‌های از بین بردن جوش سر سیاه آشنا می کند.

 

آموزشگاه آرایشگری دترلند با مجوز فنی حرفه ای و با ضمانت یادگیری حرفه ای برای ورود به بازار کار در رشته های آموزش آرایشگری مانند دوره آرایش دائم، آموزش آرایش صورت، آموزش کار با تجهیزات تراپی مو و .... هنرجو می پذیرد. برای اطلاعات بیشتر و دریافت هزینه ها به سایت deterland.com مراجعه کنید.

 

جوش‌های سر سیاه لزوماً نگران کننده نیستند، اما هنگام خیره شدن در آینه به سختی می‌توان از آن‌ها چشم پوشی کرد. حتی اگر از دوران نوجوانی شما مدت زیادی گذشته باشد، همیشه احتمال اینکه جوش‌های سر سیاه در صورتتان ایجاد شوند زیاد است. مراجعه به کلینیک‌های زیبایی برای هیدروفیشیال پوست، استفاده از تونر پوست برای کنترل چربی صورت از جمله روش های کاهش جوش سرسیاه هستند.

 

 

روش‌های مختلف برای از بین بردن جوش سرسیاه

اگرچه کسانی که پوست چرب دارند در برابر جوش‌های سر سیاه آسیب پذیر هستند، اما همه افراد با انواع پوست‌های مختلف ممکن است در صورتشان جوش سر سیاه به وجود آید. برعکس جوش‌های سر سفید که منافذ بسته به وجود می‌آورند، جوش‌های سر سیاه دارای منافذ باز هستند و اکسیداسیون شده و تیره رنگ می‌شوند.

۱- از اسید سالیسیک برای حذف جوش‌های سر سیاه استفاده کنید

 اسید سالیسیک برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه و سر سفید بسیار مؤثر است. این ماده سلول‌های مرده پوست را حذف و چربی‌های اضافی صورت را تجزیه می‌کند. این ماده را می‌توانید در روتین پوستی خود قرار دهید و در ابتدا از پاک کننده‌ دارای اسید سالیسیک یک بار در روز استفاده کنید. بسیاری از افراد ممکن است به محصول آرایشی حساسیت داشته باشند و چند روز یک بار از این محصول استفاده کنند. اما اگر همچنان پوست شما به این ماده واکنش نشان می‌دهد مصرف آن را قطع کنید.

۲- با AHA و BHA لایه برداری کنید

 

احتمالاً شنیده‌اید که لایه برداری صورت اثر منفی بر روی جوش دارد و باعث قرمزی و تحریک پوست می‌شود. اما لایه برداری منظم برای جوش‌های سرسیاه می‌تواند به حذف سلول‌های مرده پوست که منجر به مسدود شدن منافذ پوست می‌شود کمک می‌کند. بنابراین اسیدهای هیدروکسی آلفا و بتا (AHA و BHA) جایگزین مناسبی به جای اسکراب‌های مختلف هستند. طبق مقاله‌های مختلف علاوه بر اینکه جوش‌های سر سیاه را درمان می‌کنند،‌ چین و چروک و لکه‌های پیری را هم بهبود می‌بخشند. همچنین هر دو برای لایه برداری سطحی مناسب هستند و لایه سطحی پوست صورتتان را درمان می‌کنند.

 

۳- از برس پوست استفاده کنید

 

براش پوست فوایدی مشابه با AHA و BHA ها را دارد و سلول‌های مرده اضافی پوست را از بین می‌برد. البته توصیه می‌شود که فقط گاهی از برس پوستی استفاده کنید و اگر پوست صورتتان حساس است از برس پوستی استفاده نکنید. با اینکه برس‌ پوست‌ها مخصوصاً برای کاهش جوش‌های سر سیاه فواید زیادی دارند اما باید در استفاده از آن‌ها احتیاط نمود.

 

۴- کرم‌های رتینوئید‌ را امتحان کنید

 

رتینوئیدها در بیشتر مواقع برای درمان جوش‌های صورت بسیار مؤثر هستند و سرعت چرخش و بازسازی پوست را بیشتر می‌کنند. از طرفی بهترین راه برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه، رتینوئیدهای موضعی می‌باشند. البته اگر پوست خشکی دارید بهتر است که به طور کلی از لایه بردارهای قوی مانند رتینوئدها استفاده نکنید.

 

۵- از محصولات آرایشی غیر کومدوژنیک استفاده کنید

 

غیر کومدوژنیک به این معنی است که فرآورده مورد نظر باعث مسدود شدن منافذ پوست (کومدون) نمی‌شود. اگر از محصولات آرایشی که غیر کومدوژنیک هستند استفاده نکنید؛ پاک کننده، ماسک و لایه بردارها تأثیر و فایده چندانی نخواهند داشت. در واقع بهترین راه برای شروع درمان جوش‌های سر سیاه، حذف محصولات غیر کومدوژنیک است. برای تشخیص این محصولات به برچسب و نوشته‌های محصول دقت کنید.

 

۶- با آرایش نخوابید

 

در پایان یک روز کاری آخرین اتفاق پاک کردن آرایش صورتتان است. اگر با آرایش بخوابید، جوش‌های سر سیاه زیادی تولید می‌شود. حتی وسایل آرایشی غیر کومدوژنیک هم تأثیری در این روند ندارند و احتمال بسته شدن منافذ پوست شما بسیار بالا می‌رود. بنابراین بهتر است افرادی که پوستی چرب دارند از یک شوینده مناسب صورت مانند میسلار واتر برای تمیزی پوستشان استفاده کنند. برای پاک کردن آرایش خود می‌توانید ابتدا صورتتان را با پاک کننده‌های آرایشی پاک کنید و سپس با شوینده مناسب، پوستتان را بشویید.

 

۷- برای از بین بردن جوش‌های صورت از ابزارهای خانگی استفاده نکنید

 

دستکاری، کندن، خاراندن و بیرون آوردن هر نوع جوش همیشه وسوسه انگیز است. با این حال بعد از مدتی تأثیرات نامطلوب و بدی روی پوست می‌گذارد. در سال‌های اخیر انواع ابزارهایی که نوید پاکی منافذ پوست را می‌دهند به بازار عرضه شده است. اگر چه این ابزارها به حذف جوش‌ صورت کمک می‌کنند اما در واقع ترکیبات مهم و مفید پوست شما را هم از بین می‌برند. حذف تمام ترکیبات مؤثر پوست باعث خشکی و تحریک پوست شما می‎‌شود.

 

هنگامی که پوستتان تحریک شود، احتمال فعال‌تر شدن غدد چربی شما و افزایش چربی پوستتان بسیار بیشتر می‌شود. نتیجه تمام این تغییرات پوستی، افزایش و تشکیل جوش‌های سر سیاه است. شاید در ظاهر ابزارهای فلزی یا پلاستیکی به از بین بردن جوش‌های سر سیاه صورت کمک کنند اما احتمال اینکه منبعی برای تبدیل شدن به خراش و زخم باشند هم بیشتر می‌شود.

 

نکات پایانی

 

برای پیشگیری از به وجود آمدن جوش‌های سر سیاه، وقتی از خواب بلند می‌شوید، قبل از خواب و بعد از اینکه عرق کردید صورت خود را بشویید. شستشوی صورت با دستمال یا اسفنج می‌تواند پوستتان را تحریک کند. از محصولات پوستی بدون الکل استفاده کنید. از آفتاب دوری کنید زیرا بعضی از داروهایی که برای درمان آکنه به کار می‌روند پوست شما را نسبت به اشعه ماوراء بنفش حساس‌تر می‌کنند. به پوست صورتتان خیلی کم دست بزنید. روبالشتی‌های خود را هر چند وقت یکبار بشویید و بعد از مدتی عوض کنید.

 

 منبع: deterland

 



:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 | نظرات ()